Deklaracja dostępności
Urząd Gminy Leśniowice zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.
Deklaracja dostępności dotyczy strony www.uglesniowice.bip.lubelskie.pl.
Data publikacji strony internetowej: Data ostatniej istotnej aktualizacji:
Stan dostępności cyfrowej
Ta strona internetowa jest częściowo zgodna z załącznikiem do ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności wymienionych poniżej.
Niedostępne treści
Niezgodność z załącznikiem
Część pól formularza kontaktowego ma etykiety niepowiązane z polami. W razie problemów, możesz kontaktować się z nami, pisząc także na adres e-mailowy lub dzwoniąc do nas.
Przygotowanie deklaracji dostępności
- Data sporządzenia deklaracji:
- Data ostatniego przeglądu deklaracji:
Deklarację sporządziliśmy na podstawie samooceny w oparciu o Listę kontrolną do badania dostępności cyfrowej strony internetowej v. 2.2 (docx, 0,12MB).
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
Wszystkie problemy z dostępnością cyfrową tej strony internetowej możesz zgłosić do Marcin Kołodziej — mejlowo gmina@uglesniowice.pl lub telefonicznie 825675494.
Każdy ma prawo wystąpić z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej tej strony internetowej lub jej elementów.
Zgłaszając takie żądanie podaj:
- swoje imię i nazwisko,
- swoje dane kontaktowe (np. numer telefonu, e-mail),
- dokładny adres strony internetowej, na której jest niedostępnycyfrowo element lub treść,
- opis na czym polega problem i jaki sposób jego rozwiązania byłby dla Ciebie najwygodniejszy.
Na Twoje zgłoszenie odpowiemy najszybciej jak to możliwe, nie później niż w ciągu 7 dni od jego otrzymania.
Jeżeli ten termin będzie dla nas zbyt krótki poinformujemy Cię o tym. W tej informacji podamy nowy termin, do którego poprawimy zgłoszone przez Ciebie błędy lub przygotujemy informacje w alternatywny sposób. Ten nowy termin nie będzie dłuższy niż 2 miesiące.
Jeżeli nie będziemy w stanie zapewnić dostępności cyfrowej strony internetowej lub treści, wskazanej w Twoim żądaniu, zaproponujemy Ci dostęp do nich w alternatywny sposób.
Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością
Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji. Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji. W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie może złożyć skargę w sprawie zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej. Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich https://www.rpo.gov.pl/.
Pozostałe informacje
Dostępność architektoniczna
1. Do budynku prowadzi pięć wejść: jedno od strony ulicy, pozostałe od podwórza.
2. W narożniku wewnętrznym od podwórza wejście do budynku zawiera podjazd dla wózków inwalidzkich z poręczą. Na wprost znajduje się punkt kancelaryjny kierowania interesantów do poszczególnych referatów. W tej części budynku mieści się Referat Organizacyjny i Spraw Obywatelskich, Referat Finansowy oraz Urząd Stanu Cywilnego. Budynek posiada parter i piętro. W budynku nie ma windy. Wejście do Referatu Gospodarki Komunalnej, Ochrony Środowiska i Rolnictwa jest dodatkowo możliwe od strony podwórza przez wejście nr 1.
Dostępność komunikacyjno-informacyjna
- Urząd posiada film w języku migowym informujący o działalności urządu i dostępny jest pod linkiem: https://www.youtube.com/watch?v=tPBGbhoNvMc
- W narożniku wewnętrznym od podwórza znajduje się oznakowane jedno miejsce parkingowe przeznaczone dla osób niepełnosprawnych.
- Plany budynków urzędu są dostępne zarówno dla osób widzących, niedowidzących i niewidomych, wykonane w technologii łączącej alfabet braille'a, elementy wypukłe, dotykowe oraz dźwiękowe (informacja głosowa dzięki zamontowaniu nadajnika (beacona) aplikacji YourWay).
- Tabliczki w budynku zawierają informacje z alfabetem braille'a, kontrastowym poddrukiem, wypukłym piktogramem i informacją pisaną, zawierających informacje o możliwości wejścia do budynku z psem asystującym, skorzystania z pętli indukcyjnej, pochylni przy budynku toalecie przystosowanej dla osób z niepełnosprawnościami.
- W budynku pies asystujący jest mile widziany.
- Urząd posiada toaletę dostosowaną do potrzeb osób z niepełnosprawnościami.
- Na miejscu jest możliwość skorzystania z pętli indukcyjnej.
- Pierwsze i ostatnie stopnie schodów są kontrastowo oznaczone.
- W urzędzie na miejscu oraz online nie ma możliwości skorzystania z tłumacza języka migowego.