Biuletyn Informacji Publicznej

Urząd Gminy Leśniowice

Logo - Urząd Gminy Leśniowice

Deklaracja dostępności

1. Wstęp oraz nazwa podmiotu publicznego

Urząd Gminy Leśniowice (Leśniowice 21a, 22-122 Leśniowice, tel: (82) 567-54-94 - Sekretariat:, fax: (82) 567-54-94, email: gmina@uglesniowice.pl), zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Deklaracja dostępności dotyczy strony internetowej: Biuletyn Informacji Publicznej - Urząd Gminy Leśniowice.

2. Data publikacji i aktualizacji

Data publikacji strony internetowej: 2020-10-15.

Data ostatniej istotnej aktualizacji: 2023-02-02.

3. Dane kontaktowe

W przypadku utrudnień w dostępności strony internetowej prosimy o kontakt. Osobą kontaktową jest Marcin Kołodziej, e-mail: gmina@uglesniowice.pl. Można także zadzwonić na numer telefonu 825675494. Tą samą drogą można złożyć wniosek o udostępnienie informacji niedostępnej oraz skargę na niewystarczające zapewnienie dostępności.

4. Status pod względem zgodności z ustawą

Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.

Ułatwienia na stronie podmiotowej BIP:

  • podwyższony kontrast (kontrastowe tło, elementy graficzne, wyszczególnione elementy nawigacyjne zawierające wyraźny focus w postaci ramki widocznej w trakcie nawigacji za pomocą klawiatury),
  • możliwość powiększenia/pomniejszania wielkości tekstu na stronie,
  • uporządkowana przejrzysta mapa strony,
  • artykuły, sekcje zawierają nagłówki ułatwiające nawigację za pomocą klawiatury,
  • treść artykułów, publikacji dostępna jest z poziomu menu uporządkowanego w postaci hierarchicznej listy, w której każdy element jest aktywnym odnośnikiem do opisywanej pozycji menu, menu dostępne również za pomocą skrótów klawiaturowych,
  • strona internetowa dostosowana do łatwego powiększania z poziomu menu przeglądarki.

5. Data sporządzenia Deklaracji Dostępności oraz metoda przygotowania

Oświadczenie sporządzono dnia: 2020-10-15. Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny.

6. Informacje na temat procedury

Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji. Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji. W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie może złożyć skargę w sprawie zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej. Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich https://www.rpo.gov.pl/.

7. Skróty klawiaturowe

Wykorzystanie skrótów klawiaturowych ułatwia korzystanie z serwisu. Na stronie internetowej można używać standardowych skrótów klawiaturowych przeglądarki.

8. Dostępność architektoniczna

1. Do budynku prowadzi pięć wejść: jedno od strony ulicy, pozostałe od podwórza.
2. W narożniku wewnętrznym od podwórza wejście do budynku zawiera podjazd dla wózków inwalidzkich z poręczą. Na wprost znajduje się punkt kancelaryjny kierowania interesantów do poszczególnych referatów. W tej części budynku mieści się Referat Organizacyjny i Spraw Obywatelskich, Referat Finansowy oraz Urząd Stanu Cywilnego. Budynek posiada parter i piętro. W budynku nie ma windy. Wejście do Referatu Gospodarki Komunalnej, Ochrony Środowiska i Rolnictwa jest dodatkowo możliwe od strony podwórza przez wejście nr 1.

9. Obsługa osób z niepełnosprawnościami

  1. Urząd posiada film w języku migowym informujący o działalności urządu i dostępny jest pod linkiem: https://www.youtube.com/watch?v=tPBGbhoNvMc
  2. W narożniku wewnętrznym od podwórza znajduje się oznakowane jedno miejsce parkingowe przeznaczone dla osób niepełnosprawnych.
  3. Plany budynków urzędu są dostępne zarówno dla osób widzących, niedowidzących i niewidomych, wykonane w technologii łączącej alfabet braille'a, elementy wypukłe, dotykowe oraz dźwiękowe (informacja głosowa dzięki zamontowaniu nadajnika (beacona) aplikacji YourWay).
  4. Tabliczki w budynku zawierają informacje z alfabetem braille'a, kontrastowym poddrukiem, wypukłym piktogramem i informacją pisaną, zawierających informacje o możliwości wejścia do budynku z psem asystującym, skorzystania z pętli indukcyjnej, pochylni przy budynku toalecie przystosowanej dla osób z niepełnosprawnościami.
  5. W budynku pies asystujący jest mile widziany.
  6. Urząd posiada toaletę dostosowaną do potrzeb osób z niepełnosprawnościami.
  7. Na miejscu jest możliwość skorzystania z pętli indukcyjnej.
  8. Pierwsze i ostatnie stopnie schodów są kontrastowo oznaczone.
  9. W urzędzie na miejscu oraz online nie ma możliwości skorzystania z tłumacza języka migowego.

10. Informacje dodatkowe